torsdag 22 april 2010

jag

Till hösten ger Rabén&Sjögren ut en bok där jag är en av tre författare. Nu har förlaget bett oss om en presentationstext av oss själva som författare. Oj vad svårt. Det finns ju en del att ta av. Detta valde jag att lyfta fram om mig själv.

När Anders var liten kurade han helst ihop sig vid farmors radiogrammofon med ”Lindeman gökar ånyå” snurrande på skivtallriken. Där och då trodde han att han skulle bli någon slags aktör, men efter en krokig bana på diverse källarteatrerscener debuterade Anders 1999 som manusförfattare för TV.


Vad tror ni? Spännande? Vill man veta mer, eller är allting redan sagt?

5 kommentarer:

Peter A sa...

Jag skulle lägga till någon avslutande knorr om att du jobbat (inte utan framgång) som manusförfattare sedan dess. Jag får lite "skrev-ett-manus-på-90-talet-gick-på-massor-av-manuskurser-skrev-aldrig-nåt-mer-innan-denna-barnbok"-vibbar av din avslutning.

Anders Sparring sa...

Du har rätt Peter. Det är alldeles för lätt och bekvämt att sätta sitt ljus under skäppan.

Godiva sa...

Mmm. Det kändes lite för distanserat.

Ärligt talat, höll jag på att skriva förnumstigt, så kändes det lite förminskande. Hur många tecken har du på dig?

(Ja, det var spännande, och man ville fått veta mer...)

Anders Sparring sa...

Godiva: jag vet, måste skriva om den där texten. Grejen är att det finns så mycket att berätta, att det känns sannare att berätta ingenting alls.

Godiva sa...

Glöm inte tipsa om boken sen, när den är köpbar!