måndag 6 augusti 2007

förkylt

Denna historiska lågtryckssommar har man ju följt väderleksprognoserna varje dag, med ett messialt hopp i hjärtat och i går kom äntligen solen och den 24 gradiga värmen.
Och se på jävulen: i går insjuknade jag i 39 gradig feber och svidande luftvägar. C vitaminer, olika friggspreparat, alvedon och äpplen. Måste bli bra innan högtrycket lämnar oss!

Det är tur i varje fall att det finns bra böcker.


* * * *

Jag kommer in lite senare här:
Läste just att högtrycket bara varar i två dagar, vilket betyder att jag inte kommer att hinna bli frisk innan vi har det brittiska vädret över oss igen.
Jag vet inte, men på något vis känns det som att det är aftonbladet.se:s fel.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Den där febern låter inget vidare;speciellt denna "äntligen" varma måndag!Jag föreslår 1 ipren+2alvedon+fisher´mens friend...,den blå förpackningen,som är starkast!Krya på dig!!!

Anders Sparring sa...

Inga vitaminer alltså? Bara droger?
Okej, tack för tipset! Ska testa!

Anonym sa...

Okej, fel av mig!-Vad jag menade var ,förutom vitaminer-Även dessa "droger"!!!

Anders Sparring sa...

Okej, bra, för jag har ett par helrör friggs C-vitamin liggande.
och de är rätt goda också, ungarna är som galna efter dem. Smakar som fanta.

Anonym sa...

Då kan nog (också) dina barn ge dig några extra energikickar!

Anonym sa...

Nedrans osis, som man säger. När värmen änteligen kommer...

Men fan om jag inte beklagade mig över att det var "för varmt" idag. Jag gav mig givetvis en örfil efteråt.

Krya på dig!

Kai Stavre sa...

Typiskt. Men som du säger - det är ju tur att det finns böcker.

Vore kul om du utvecklade resonemanget om att aftonbladet.se regisserat vädret den här sommaren. Har uppenbarligen missat något.

Anders Sparring sa...

Magnus: Bra, den förtjänade du. (även om jag faktiskt gjorde detsamma)
Kai:Aftonbladet.se har gjort vädret till nån slags handelsvara. Wolfgang Röhder är ju igång och lovar semestersol redan i mars. Tja, kanske inte deras fel, men ändå...man blir ju lack!

Kai Stavre sa...

Väder som handelsvara... Förr läste man ju, också på våra breddgrader, tecken i naturen för att få en prognos. För den som hade ögat sa det nog mer än AB's prognoser idag.

Anders Sparring sa...

Javisst, nu tittar man hellre på AB:s prognoser än ut genom fönstret.

Helena von Hofsten sa...

Bacillusker gillar högtrycksvärme, de växer till bra då - så för din skull får vi väl hoppas på kallare väder...

Anders Sparring sa...

Inte bacillusker den här gången.
Virus.

Anonym sa...

Vad bra att du lade en tändsticksask bredvid som jämförelse - så man förstår bokens storhet.

Anders Sparring sa...

Ha ha ha, eller hur?