tisdag 29 januari 2008

kometen kommer

Toppnyhet i DN i morse: 3 timmars lätt träning i veckan gör dig 10 år yngre.
Det känns som ett erbjudande man inte kan missa. I min familj lever vi tydligen inte så jättelänge (har jag hört) och i går när jag läste om den där kometen som ska slå ner 2036, lät jag bli att oroa mig eftersom jag ändå med största sannolikhet är död då. Men nu står jag plötsligt inför ett svårt val. Träna och dö som en fräsch 67-åring när kometen kommer, eller låta bli och dö som en rätt sliten 65-åring 2034. Jag är rätt bra på att jaga upp mig över sånt som ligger utanför min kontroll, så i nuläget känner jag starkt att det senare alternativet känns lockande.

Dock: Ett beslut ska fattas. Eftersom jag antar att de där nya rönen gäller för de som har tränat 3 timmar i veckan under en längre tid, känns det som att jag måste fatta ett beslut nu. I dag helst. Längst ner på DN:s förstasida gör SATS reklam för ett nytt och lite billigare träninngskort. 500 kronor i rabatt om man tecknar det före 31/1.
Jag har 2 dagar.

(Och det är ju inte alls säkert att den där kometen ens träffar oss. Chansen är väl 1 på ett par miljoner, om jag läser det finstilta rätt.)

7 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Vad hände med "folkisar" och cigg?

Anonym sa...

Du, om du bär med dig kontorsstolen fram o tillbaka till Spuntan varje dag, plus din feta anteckningsbok, så får du träning så det räcker,,,
proggkungen

johanna sa...

Akta dig för SATS. Jag räknade just ut att jag betalat 1200 spänn gången för de gånger jag tränat det här året... Kanske onödigt att tillägga att jag varken blev särdeles vältränad eller kommer leva längre på de 3 gångerna. Och allt är SATS fel. Allt!

Anders Sparring sa...

det kostar alltså 3600, jamen det blir ju bara 20 spänn gången.
För mig

Johan sa...

Eriksdalsbadet är annars ett bra alternativ. De har allt: stockholms fräschaste gym, bad, pass, 10 tv-kanaler vid löpbanden och fantastisk utsikt över Årstaviken. Dessutom otroligt prisvärt (ca 3000 för rubbet).

Anders Sparring sa...

Jag har faktiskt funderat på det. Ingår Forsgrenska (Medis)?

Johan sa...

yes men jag har aldrig varit där. När jag bodde söder om söder hade jag kort på eriksdalsbadet - helt överlägset. Länge leve Stockholm stad!