onsdag 9 januari 2008

Man är inte så stark som man tror

Jag trodde aldrig att det skulle hända igen, men för bara några minuter sen tackade jag ja till ett erbjudande från en telefonförsäljare.

De hypnotiserar en med sin röst eller nåt - jag vet inte, men efter den där obligatoriska ljudinspelningen är det som att man vaknar upp med telefonen i sin hand och ett "välkommen till glocalnet" ringande i öronen, utan att riktigt förstå hur det gick till det hela.

Han hette Glenn och lät som en 17-årig träteletekniker. Och han pratade jättehögt och jättefort.
Det kanske är det som är hemligheten?

6 kommentarer:

Anonym sa...

För mig funkar det precis tvärtom. Ju yngre de låter, ju fortare de talar, ju mer avvisande blir jag. TANTEN i mig kommer fram, den barska tanten, tanten med den avmätta tonen. Hittills har jag varit avmätt mot två stycken bara denna vecka. Jag börjar få upp ångan.

Anonym sa...

Det är kanske dags att skaffa skyddat telefonnummer?

b a n d s t i g e n sa...

Ha ha. En att en träteletekniker skulle få dig på fall?! Krasst säger jag att de vet det och säljer på det. Jag faller också för de telefonförsäljare som nervöst babblar på och får mig att tro att jag är nog den enda som köper av just honom eller henne...

Anders Sparring sa...

Den här killen hade inte dåligt självförtroende. Han skapade en grabbig polaratmosfär där i telefon och det var den jag gick på.
Enkelt knep tror jag. Garden nere en sekund så har de en..

Skyddat telefonnummer är inte aktuellt. Det var ett bra erbjudande.

Anonym sa...

Jag har skaffat skyddat telefonnummer,men inte är jag"hemlig"för det!X antal idioter,såsom försäljare och"idioter",återkommer ständigt...Var går gränsen?

Anders Sparring sa...

Jag skrev inte det, men vi har sånt där "nix" på vårt abonemang.
Hjälper det?
Nix!