fredag 11 april 2008

God morgon


Finns det något att säga i dag? Som verkligen måste sägas? Kanske det, jag har knappt vaknat än. Det är en vacker morgon. Det är tyst i lägnenheten. 3 sover fortfarande, Mårten bygger duplo. Solen skiner. På avstånd hör jag trafiken från Sköntorpsvägen och om jag skärper mig kan jag höra bruset från E4:an och Nynäsvägen. Att bo i Årsta är att bo omsluten av motorvägslänkar och påfarter. De slingrar sig runt oss som kranskkärl runt ett hjärta. Man tänker inte på det, här tänker man mest på skog och på hur idylliskt det är, men bara ett par kilometer från vårt vardagsrumsfönster ligger Sveriges mest trafikerade motorled.

Mårten bygger sjörövarskepp. Han är fullständigt uppslukad nu, men för en timme sen ville han se Star Wars. Han påstod att jag hade sagt att han skulle få se Star Wars i dag, men jag kan inte komma ihåg något sådant löfte. Han ser för mycket film den gossen. I går var det Sagan om igen. Konungens återkomst. Det är en rätt medioker film om man bortser från specialeffekterna. Gollum är bra.

Det finns inte mycket att säga i dag. Fin dag. Sol. AIK vann i går äntligen. Och stackars Raami Shaban gjorde bort sig. I dag ska jag jobba.
Fridens!

3 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Du verkar ha en kluven inställning till Gollum... Jobba nu!

Borsökna Östergård sa...

Ursäkta, det var visst briljant du tyckte han va...fast bara 1.

Peace in mind sa...

Ankie kan aldrig läsa klart ett inlägg innan hon börjar kommentera, haha.
Jag gläds med dig ifråga om AIK, för det var väl dom du hejade på?

//fredagshälsning fr en trötter