tisdag 12 augusti 2008

Inget för matdivor


Dagens lunch!

18 kommentarer:

Kai Stavre sa...

http://www.näringsämnen.se/ostb%C3%A5gar/detaljerat

Borsökna Östergård sa...

Nej!? Gaffeln är ju gullig till.

Huskorset sa...

Stiligt! Inte en enda av kostcirkelns tårtbitar representerade!

Anders Sparring sa...

Kai och huskorset: Ska kolla upp det.

Ankie: Gaffel till ostbågar är ett måste. Annars luktar man infektion om fingrarna efteråt.

Åsa sa...

Ostbågar med gaffel! Absolut något även för matnördar:)

Anonym sa...

Flygvärdinnediet. GI. Eller nåt.

Anders Sparring sa...

Kai: Det var ju inte så dåligt, mycket fibrer. Och kalium, kaliumbrist är ju mycket farligt har jag hört, man kan dö.
Ska käka mer.

Anonym sa...

En måltid i min anda. Ser sketagott ut.

Anders Sparring sa...

Det var det, jag är sugen på mer.

Peace in mind sa...

Det där är min lördagsdiet. OSTKROKAR och vodka tonic. Kombon är oslagbar, och nästa gång ska jag förhöja känslan med lite schysst dukning.

Peter Barlach sa...

Hahahahaha!

Peter Barlach sa...

Att du äter dom med gaffel är fan det roligaste!

Anders Sparring sa...

Jag lärde mig gaffelätningsmetoden via en blogg förra hösten, sen dess är det ett måste, i varje fall om man inte vill lukta gammalt kön om fingrarna efteråt.

Anonym sa...

Ät dina ostbågar,popcorn med pinnar istället,det gör jag!Det spar tid,ingen disk..

Anders Sparring sa...

Eller häll drick dem ur påsen?

Anonym sa...

Ingenting är omöjligt?

Bloggerskan sa...

När jag var liten matade vår granne på landet sina grisar med ostkrokar. Eller åtminstone såg dom ut och smakade som sådana. Deras dotter var två år yngre men sååå mycket kaxigare då hon var uppvuxen på landet med massor av djur och jag i stan med bara en beagle. Hon drog med mig på massor av kul grejer, bl a åt vi oss mätta på grismaten.

loathing sa...

hahahaa fyfan. det där skulle min snubbe älska att då till lunch.