tisdag 28 april 2009

I höst byter vi dagis


DN:s och Svenskans väderprognoser bjöd + 23 i Stockholm i dag. Av någon anledning tittar jag hellre i tidningen än ut genom fönstret när jag ska välja kläder efter väder. Grabbarna frös på väg till dagis. Jag såg det. Mårten hade synpunkter på kortbyxorna redan när han skulle ta dem på sig. Mina fröknar kommer att bli arga sa han. Lilla Gubben. Hans fröknar är helt körda på fler punkter (några av dem, andra är fantastiska), men just här måste jag ge dem rätt. Jag tog cyklen raka vägen till Spuntino när jag hade lämnat. Där var allt som det ska. Jag träffade en morsa från gamla dagis och vi drack kaffe och pratade lite. Jag tiggde en cigg av en annan morsa och minglade lite med ytterligare några andra. Den buddistiske munken som kan ses flanera runt på söder i Bric-a-brac-byxor och Armanirock kom och tog sin dagliga kaffe. Tatuerade Pia var där. Allt är som vanligt. Jag tycker så synd om mina pojkar. De vill inte gå till dagis. De tycker inte att det är kul där. Själv väljer jag mina ställen. Trivs jag inte går jag därifrån. Det är ett vuxenprivilegium. Jag önskar att jag hade föräldradagar kvar för Mårten. Men det har jag inte. Han får vackert finna sig i sitt öde ett tag till. I höst byter vi dagis.

Inga kommentarer: