torsdag 14 maj 2009

inlägg 666

Vet du att det är buss nr 6 och 66 som tar dig från centrala Uppsala ut till Livets Ord? Det är sånt man kan ligga vaken och tänka på under fullmånenätter. Jag tror inte att det är fullmåne nu för jag sov som ett barn hela natten. Försov mig med flit till och med för att det var så skönt.

Har städat hela lägenheten. Det är en liten lägenhet och det går ganska fort, men jävlar vad man drar sig för att sätta igång. Jag kan gå runt som en osalig ande i dagar och bara flytta klädhögar innan det blir gjort på riktigt. Men nu är det gjort och en känsla av att allt ligger rätt infinner sig. Nu känns det som att vara med i en sån där JM-reklam när man glider runt i rummen barfota och bara vill vara hemma. Jag dricker kokkaffe och lyssnar på Tomas Andersson Wij. På skolgården ropar barnen "Frivarv, frivarv, frivarv" och det slår mig ännu en gång hur lätt det är att höra fel och tro att de ropar det där som man brukade ropa i Tyskland på 30-talet.

Jag kör stand-up i kväll på Tiny Comedy. Kommer att skämta om melodifestivalen bland annat. Och om delfiner. Dessa lönnagressiva däggdjur med sina falska leenden. Jag kommer att skämta en del om mig själv också. Det ni, blir nervöst.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Åh, hade velat vara där och kolla in. Delfiner är lite scary...men melodifestivalen? Är den ens värd att skämta om?

Anders Sparring sa...

Jo melodifestivalen gick jättebra. Tyvärr valde jag bort delfinerna.

Kai Stavre sa...

Det där med ditt tonåriga tecknande var kul. Också.