fredag 8 maj 2009

Jag är i Årsta i dag. Åker runt och gör praktiska saker. Det ska vara 2,5 (någontings) tryck i alla fyra däcken. Det vet jag nu. 4 nya kostar 1100 styck, det är det billigaste "men då får du jävligt bra däck". Hur bra är de som kostar mer? Nu lurpassar jag på tvättstugan. Om inte de som har bokat den är igång om 29 minuter dyker jag ner, och sen är det vi och bara vi hela kvällen. Det är mycket snusk när man har barn. sand och kiss och mask och löss och en miljard små små organismer jag inte vet namnet på. Om 8 dagar kan jag inte säga att jag är i 30-årsåldern längre. Det har jag i och för sig inte gjort på många år. 30-årsåldern säger man inte längre har jag upptäckt. Det är ett brott mot ungdomskulten. Eftersom jag tillhör en så tongivande generation, misstänker att man inte kommer att kunna säga 40-årsåldern heller. Vi kommer att skjuta ungdomsgränsen framför oss tills vi dör. Schyffert skämtade om hur det kommer att vara i äldrevården om 40 år. Gamla tanter med svanktatueringar och gubbstruttar som kissar snett på grund av piercing i snorren. Vi kommer att lyssna på gamla godingar av Moby och Bob Hund och Marit Bergman kommer att göra storkovan på att åka runt mellan enheterna och ordna allsång. Det är inte långt kvar nu. 40 år ungefär. Vi kommer att åka skateboard som dagens pensionärer åker motorcykel och vi kommer inte att sluta säga "fett" när vi tycker att något är bra eller "suger" när något är dåligt. Man skyfflar sin ungdom framför sig. Och bakom oss skjuter nya generationer upp, men om dem vet vi ingenting. Nu är det 19 minuter kvar.

2 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Jag önskar dig en härlig fredagkväll i tvättstugan med mycket snusk...:)

Anonym sa...

Nya däck för 400 spänn styck brukar jag köpa på Trolldäck i Trollbäcken. Så får man några rasseskämt och en kopp kaffe på köpet. Kan vara bra för en kulturkofta som du.
Oj, det lät som en Haiku...
Kram Martin