måndag 29 juni 2009

nu blir det semester


Nu är det natt igen. De fyra senaste nätterna har jag varit vaken när solen går upp. Det är i och för sig ingen bedrift just nu, men jag njuter på något sätt av mörkret när det äntligen kommer. De punktvis upplysta hörnen när man tänder lampor skapar en koncentration som inte alls vill infinna sig när solen är uppe. Allt det här ljuset är ju underbart men man kan bli ganska orolig också. Och hemmet är inget hem utan elbelysning. Nu är vårt vardagsrum mest ett uterum där varenda fläck syns i ljuset av miljardwattslampan som dånar in genom panoramafönstret varje eftermiddag. Och i köket kan man knappast äta frukost om man inte täcker för fönstret med stor omsorg. Filen skär sig och blir jolmig på några minuter. Min morgonrock är alldeles för varm. Jag får äta frukost i kallingarna. Ringer det på dörren måste jag ropa "ett ögonblick".

I morgon far vi på semester och jag kommer inte att kunna blogga på ett par veckor. Det finns ju inget internet på landet och det är bra, för jag behöver internet som man behöver ett hål i huvudet just nu. Tjenare vilken webbpundare jag har blivit de senaste åren. Det är till och med så att jag kan bli abstinent och lite stingslig om datorn är avstängd för länge.

I kväll har jag i alla fall gjort datafinal för vårterminen genom att starta en facebookgrupp. Gå gärna med. Vi syns och hörs i juli.

Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det så fint. Hörs i juli. Vi väntar här. Kram.

Lilla Blå sa...

Don't forget to boogie, eller vad man säger.

a n k i e f o n t ä n sa...

Bilen gör sig. Jag skumpar fram på ön... Ha en skön sommar!

Huskorset sa...

Jag önskar dig och familjen en underbar semester. Kram!

Anonym sa...

Tropiska nätter finns det så fåtal av,så varför inte njuta här och nu...Bonnes vacances!/S

kaffepulver sa...

Trevlig semester och ha det bra i IRL land!