onsdag 20 augusti 2008

Fy fan vilken jävla skitmorgon, som följer på en skitnatt och en skitkväll. Jag vill inte gå in på detaljer, men ibland skymmer vardagen verkligen sikten för allt som känns vackert.

I dag är det tydligen sommarens sista dag om man ska tro kvällstidningarna. Och i OS går det tydligen inte alls, vilket åtminsone ger mig en dunk i ryggen, eftersom jag är i bojkott (tänk om det är därför det går så illa, o grandiosa tanke).

Jag sitter och jobbar, läser och skriver. SVT-datorn har tappat kontakt med nätet, så jag måste ha två datorer i gång samtidigt. Det surrar och knastrar runt mig, de elektromagnetiska fälten väver in mig i en känsla av 1984. Solen viker av just utanför skärmfältet på vårt köksbord. Kaffet är slut. Och vår katt är gammal och ska snart dö.

Ämnar snart byta utsseende på min blogg, och sälla mig till de svarta bloggarna (Micke Berg, Jon Jeffersson Klingberg, Loll och Kai Stavre). Om några dagar bara.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Fan också. *sympatisurar*

Anonym sa...

Ha, efter sol kommer regn osv
m

Anonym sa...

Jag började skriva en lång jäkla grej här, men det blir så tradigt. Sköt om dig räcker.

Borsökna Östergård sa...

"Kaffet är slut och vår katt är gammal och ska snart dö" - skulle kunna vara en boktitel. Önskar dig en bättre dag i dag då...

Borsökna Östergård sa...

...för man börjar väl alltid med att bestämma vad ens bok ska HETA?
Roligt inlägg var det i allafall på nåt sätt.

Anonym sa...

Hmmmmm...Kan inte äta nötkött..galna kosjukan.Kan inte äta kyckling...fågelinfluensa.Kan inte äta ägg...salmonella.Kan inte äta griskött...är rädd för att fågelinfluensan smittar små grisar.Kan inte äta fisk..tungmetallerna i vattnet har förgiftat deras kött.Kan inte äta frukt och grönt...insekticider och herbicider.Hmmmmmm...Så egentligen finns det väl bara choklad kvar?-Obs...Stressad!!!!(Life is a bitch you know.Get used to it)/Maja

loathing sa...

ibland ere kanske så att man går runt och känner att allt e skit och så gör man själv så att man missar det som en vackert. jag e snorig idag och min kille bråkar med mej. jag skulle vilja skita i en påse och slå honom i ansiktet med den, det tycker jag e vackert.

Anonym sa...

Men svart... som när man satt och försökte få till nåt med vita bokstäver mot svart bakgrund i DOS. Fast gröna bokstäver är värre. Ändra inte. Allt blir bara värre.

Anders Sparring sa...

Lilla blå: tack, det känns bättre nu.
Micke: Jo tack
Sandra: Skriv en lång jäkla grej, jag behöver sånt nu.
Ankie: Den boken kommer jag tyvärr inte att skriva, men förhoppningsvis någon annan nån dag.
Maja: Jag gillar inte choklad.
Loathing: Om du gör det blir det kanske ännu vackrare.
Rutan: Nej, svart ska den bli.

Anonym sa...

Hej Maja, det där var riktigt kul, och Anders inlägg är som alltid ett lyft. Kajsa

Anonym sa...

Hej Maja, det där var riktigt kul, och Anders inlägg är som alltid ett lyft. Kajsa

Anonym sa...

"Man kastar ut frågan mot en ruta som svarar med att imma igen. Världen suddas ut och blir matt. En dovhet som passar trötta hjärnor. Signaler tas emot och packas in i små stötdämpade rum.
Och där är vi, övertygade om att det bara handlar om vem som har kontrollen över våra liv. Det har inte med dröm eller verkligheten att göra.
Det handlar bara om att stå ut."

Anders Sparring sa...

Tack Sandra. När jag läser citatet (eller var det rent av du?) drabbas jag av insikten att vi (du, jag, alla) har ångest, precis hela tiden.

Anonym sa...

Jo det var jag.
Eller, det är från romanen jag skriver (suck) som aldrig blir klar.
Och tänk om det är så, att ångesten är vår drivkraft, när det ska vara glädje.

Anders Sparring sa...

"Och där är vi, övertygade om att det bara handlar om vem som har kontrollen över våra liv. Det har inte med dröm eller verkligheten att göra.
Det handlar bara om att stå ut."

Mycket väl formulerat, men jag skriver inte under på sista meningen "det handlar bara om att stå ut" (även om man kan uppleva det så, och mycket i våra liv ju faktiskt är konstruerade efter den devisen).

Lycka till med romanen.

Anonym sa...

Men vi måste stå ut.
Samma känsla som när man står och tittar upp i natthimlen och undrar var allt slutar.


Tack.

Anders Sparring sa...

Vi måste stå ut, men vad jag menar är att vi inte får låta oss nöja med det.

Snokis sa...

Håller med Ankeifontän 1.

Anonym sa...

Hallå! Vad håller du på med. Varför har du inte skrivit ett nytt inlägg. Tänk på att jag är beorende av din blogg!
Puss från J-Lo

Anders Sparring sa...

tare lungt, det kommer.

Borsökna Östergård sa...

Soppan räckte och pärlan är parkad utanför huset. Tack för kaffet säger vi!

Anders Sparring sa...

Ankie: Det glädjer mig!

Anonym sa...

Haalllååå?