onsdag 10 juni 2009

onsdag

Jag tog hela förmiddagen på Spuntino i dag. Det visade sig vara ett toppendrag. Fick fantastiskt mycket att gjort och med bra resultat också tror jag. Det var ett skönt flöde av folk också. De avbrott jag brukar göra i arbetet för att surfa, gjordes istället för att prata med bekanta. Jag har pratat en del om Skåne bland annat. Det är ju den tiden på året då man börjar längta dit. I juli far vi, och sen blir det Haväng, Mandelmann och Backåkra för hela slanten (tror jag nu alltså, det regnar väl in som vanligt men det stora med en semester är inte upplevelsen utan drömmarna om..).

Micke Berg dök in och var glad och förbannad på samma gång som han brukar. Snygg karl måste jag säga. Fyller 60 år i år och har fortfarande större delen av livet framför sig känns det som. Han skulle till Naxos och Sörmland sa han. Vi pratade en del pengar och livets praktiska förutsättningar, sen blev jag tvungen att gå.

Och nu är jag här. Det regnar utanför kontoret. Min cykel står utanför och blir allt blötare. Jag har ätit en varma koppen och en halv frukt och mandel. Anders Worm hade cigg. Nu ska jag fortsätta jobba.

3 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Varma koppen? Du är en modig man. Jag har aldrig i hela mitt liv fått i mig en sån där kopp med pulver även om jag attraheras mycket av idén och själva namnet. Men det smakar ju fan?
Din förmiddag låter trevlig. Själv sitter jag i soffan och jobbar. Med blött hår. Och längtan till landet... såklart.

Anonym sa...

Har du aldrig några egna cigg?/Runar

Peter Barlach sa...

http://peterbarlach.blogspot.com/2009/06/livsviktig-uppmaning.html