måndag 8 juni 2009

mellan 18 och 19

Nu är det Bolibompa på TV. Äntligen är det Bolibompa på TV. Ungarna kommer förhoppningsvis att vara fokuserade på kvalitetsbarnprogram i ungefär en timme och jag kan plana ut efter den här rätt så trötta dagen.

Vi har ätit mat redan. Rester från igår. Till maten lyssnade vi på Kalle Lind och Freja Hallberg när de presenterar gamla humorinslag i P3. Jag känner mig gammal. "Kompisar från förr" heter programmet, men det äldsta vi får höra är återkommande snuttar av Latin Kings låt med samma namn (1994), annars är blir det mest radiohumor från 2004 och framåt.

De är roliga de där humoristerna från Malmö, men de tycks slipade mot samma sten allihop. Jag kan inte riktigt höra skillnad på t ex Kalle Lind, AndersochMåns-Måns eller Jesper Rönndahl. De låter som sockerstinna 11-åringar hela bunten. De är som en slags omvända AC/DC, unga vuxna som de som är något äldre inte står ut med. Som AC/DC utan könsdrift kan man säga. Det luktar inte precis sex om humorkillarna från malmöradion. Men som sagt: de är kul. Man skrattar.

Det är barn som sover i soffan här intill mig. Om jag inte har fått dem att vakna inom 5 minuter, kommer vi att få en helvetes natt, Mimmi och jag. Vakna barn långt efter midnatt.

Så: MÅÅÅÅÅÅÅRTEN VAKNA NU!

3 kommentarer:

Peter Barlach sa...

Hur gick det?

/Peter Bruno Björnson Barlach

Anders Sparring sa...

Tackar som frågar: Bra.
Jag lyckades nå in i hans sovande jag med en enkel fråga: "Vill du ha glass?" och det ville han.

Så nu sover han sött för natten.

Peter Barlach sa...

Those were the days.