fredag 20 november 2009

Vinden river i träden som växer på kullen här utanför. För några veckor sen var hela kullen avspärrad med polistejp. Jag stod en hel morgon och dumstirrade ut genom köksfönstret, men fick inte se ett skit. Sen efter några timmar tog de bort tejpen och så kunde livet rulla på som vanligt igen.

Det verkar som att det händer spännande grejer med familjens boendesituation. Det verkar som att vi har vunnit värsta högvinsten på bostadsförmedlingslotteriet. Jag är helt svettig i tinningarna. Håll tummarna.

Hemma med sjuk Stella idag. Stackarn, jag har tvättstugan också och fick bära ner henne när jag skulle byta maskin. Hon satt på mangelbordet och kved medan jag hängde tvätten och jag bara: "tyst, tänk på grannarna." Men nu sover hon i mitt och Mimmis rum. De sover bäst där inne, barnen. Man kan säga att barnens goda nattsömn sker på bekostnad sina förldrars.

Bilden har Mårten gjort. Mimmi har skrivit. Bilden föreställer Mårten som dansar och någon annan som tycker att han är bäst.

Inga kommentarer: