lördag 24 april 2010

Jonas Bergström


Nu är luftrummet över Sverige fritt från aska, så nu kan Madeleine diskret eskorteras ombord på ett flygplan och listigt slinka iväg till New York. Hon har gjort slut med Jonas, eller tvärtom.

Jag tycker att den där Jonas Bergström påminner mycket om TV-sportens Chris Härenstam. Men med tillägget att någon har fört upp en rundstav av hickory i stjärten på honom. På de bilder av den fd blivande hertigen av typ Medelpad jag har sett, är det som att övertrycket runt honom pressar honom till marken. Som att han vore avatarlång om han lämnade sin sfär. Han ser ut som en i grunden rätt ADHD:ig treåring som har tvingats in i en sjömanskostym till ett dop där han vet att han kommer att få smaka kroppsaga om han rör så mycket som en näsvinge. Kanske har någon medicinerat honom med sobril också, så att inget oförutsett ska inträffa.

När jag ser bilder av Jonas - Madeleines ex - undrar jag vad han hade för uttryck när han bedrog henne. En svag skiftning mot det vilda bara, som onda dockan om nätterna. Samma välfriserade hår, samma himmelsblå skjorta, men med ögonen aningen uppspärrade. Och så de där fladdringarna i näsvingarna.

Nu kan han låta dem fladdra hur de vill.

5 kommentarer:

Nonsensakuten sa...

Åh, gud...jag dör av skratt. Vilken totalsågning av en nästan-kunglighet.
Hans naglar skulle kunna gjutas i guld om de gift sig...nu är hans naglar lika mycket värda som dina eller mina; visst är det kusligt..

Godiva sa...

Oj. Jag är ju emot personangrepp på bloggar, men... den där infantila blicken han har.

Inser att hon har den också.

Stackarna. Tänkte jag skriva först, de är ju inte vuxna än, och de lever i en låtsatsvärld. Det kommer. Låt oss hoppas det.

Snokis sa...

Hahahaha. Vad glad man är att ens eget privatliv inte fläks ut riktigt så där offentligt.

Bloggerskan sa...

Ja, jag har också reagerat över blickarna men inte vågat formulera mina tankar. Inte desto mindre roligt att läsa dock. :)

Borsökna Östergård sa...

ha ha ha