tisdag 25 maj 2010

Usch, nu har jag blivit så där dålig på att uppdatera min blogg igen. Helgen försvann fullständigt i någon slags ommöblering/ändring av planlösning här hemma. och i kväll har det varit fullt ställ på El Mundo. Vi hade maskeradtema och det blev sanslöst roligt.

Själv blåste jag liv i min gamle vän och följeslagare Paul Plasma, som inte har hörts av sen våren 1996 på Stockholms Improvisationsteater. Han var lite trög i starten, den gode Paul, men det tog sig efter en stund. En klassisk Stig Helmer-tönt är han Paul Plasma. Tjocka glasögon, modersbunden och oskuld. Dock med en passion för litteratur till skillnad från Stig Helmers passion för tåg.

Andra komiker i kväll var Erik Löfmarck (som var "en vanlig medborgare), Isak Jansson (som Chet Baker), Elina Du Rietz (som den prostituerade Revolvina Carrotina) och Martin Lagos (som Fidel Castro). Det är ingen idé att jag försöker återge kvällen här och nu. Alla var grymma. Bilder kommer.

Annars pulserar livet vidare rätt bra. I fredags mötte jag Frank Andersson här utanför. Han skulle se Champions Leauge-finalen på restaurang Sköntorp. Verkade glad. Rökte cigg.
gonatt


uppdatering 100601, ett faktafel har smugit sig in i texten angående Revoltina. Detta hittade jag i kommentarsfältet och jag skäms något enormt:
"Prostituerad??!!! Var hittade du den informationen? Knullar runt ja, men det är ju hennes jobb, eller asså, hon är ju expert, men hon tar inte betalt för det!"
Tack Elina för korrigeringen.

2 kommentarer:

elina sa...

Prostituerad??!!! Var hittade du den informationen? Knullar runt ja, men det är ju hennes jobb, eller asså, hon är ju expert, men hon tar inte betalt för det!

Elina

Anders Sparring sa...

förlåt, slarvigt, jag publicerar en dementi i slutet av bloggposten.