söndag 10 oktober 2010

Bengt Ohlssons krönika i DN i fredags

Det är sent och jag ska gå och lägga mig men när jag satt nyss på toaletten och läste Bengt Ohlsson i fredagens dn fick jag ont i magen. Jag vet inte om jag kommer att skriva någon lägre text om krönikan här i min blogg, jag vill bara veta om det är fler som har läst den där skiten och behöver bearbeta.

Kort kan man säga att Benke är luttrat sur på så oberoende bokaffärer som ligger på söder, där man spelar jazz och inte säljer kattböcker av Åsa Nilsonne eller deckare. Söderbokhandeln typ, dit jag för övrigt flydde in i onsdags för att komma undan TV-4 bruset utanför och såg Bengt Ohlssons senaste, Kolka, kärleksfullt uppstaplad på romanbordets A-spot.

Jag vet inte vad jag ska skriva, jag blev bara så bottenlöst upprörd och lessen när jag läste den där jävla krönikan. Gonatt

1 kommentar:

Huskorset sa...

Jag tyckte också han var onödigt sur och dum. Vad vill han egentligen?