fredag 12 november 2010

Jag ber om ursäkt

Det har inte alls varit min mening att lämna er trogna bloggläsare i limbo så här länge den här gången också, och gud ska veta att jag har planerat att skriva, men det har liksom inte blivit så.

Redan i söndags morse, efter att jag hade läst båda morgontidningarna och de minst sagt unkna Cornelisporträtten däri, slog jag upp datorn för att skriva något ilsket, men så kom livet emellan.

Elin Unnes, SVD, skrev en i princip karbonkopierad text från texthäftet som medföljde stora Cornelisboxen som kom redan 1993, minus allt som var bra i den texten. Inte en ny tanke, inte en ny vinkel, bara samma gamla "han söp och spelade på vispråmen storken och hade problem med skattemyndigheterna och var kompis med Fred Åkerströmdravel"-dravel som alltid när det gäller Cornelis. Niklas Whalöf (stavningen på honom?), hade skrivit fyra (!) texter med ungefär samma andemening, men från fyra olika vinklar varav ingen handlade om varför Cornelis berörde så många och så djupt. Och i dag fick filmen en trea i DN och är snart bortglömd och vi kan gå vidare. Kanske bäst att låta Cornelis vila i frid hädanefter.

I morse klockan 7 kom jag hem från en jävligt kul resa ner till Skåne. I onsdags kväll fick jag äntligen begå debut på Oslipat grå, på nya Tangopalatset i Malmö. Det är de eminenta herrarna Fritte Fritzson och Marcus Johansson som driver klubben och jesus kristus vad kul det var. 300 glada malmöbor som hade betalat en hundring var för att skratta och ha kul. Jag körde i tio minuter ungefär och det var mitt bästa gig dittills.

Men redan nästa kväll (efter en kort utflykt till Chrille och Ulrika som bor i trakterna runt Ystad, där jag bland annat fick plocka bärnsten bland stenarna vid Löderups strandbad) fick jag chansen på Erik Böréns klubb "Prick prick" på Mejeriet i Lund. Samma förutsättningar där. 3 - 400 glada som hade betalat för att ha kul och såg till att få det. Och jag gjorde mina hittills bästa 10 minuter. Oj vad sugen jag är på mer nu. Kan inte vänta till Måndag på El Mundo.

Nu har jag städat lägenheten och ska hämta ungarna på dagis och skolan.
So long.

4 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Det var nu jag började leta efter 'gilla-knappen' och kom på att det ju är i ett annat forum man använder den...

Likförbaskat: *gilla*

Marcus Johansson sa...

Det var jävligt roligt att ha dig hos oss. Det blir många fler gånger!

JL sa...

Gilla.

Nonsensakuten sa...

Kul att kanelskämten landade...för det var väl kanel?