tisdag 29 november 2011

x

Jag har just kommit hem från den kanske bästa kvällen i El Mundos historia och som vanligt går det inte att sova. Trots att jag inte ens var uppe på scenen. Nu sitter jag i soffan utanför sovrummet och hör hur de sover i sina rum, Mimmi och barnen.

En lovande ung komiker är död. Det var över hela facebook när jag kollade för en stund sen. Jag kände honom inte alls, vi hade pratat ett par gånger bara. Han syntes på ett helt fantastiskt klipp från Big Ben för några år sen, en skir oerhört queer ung man som gjorde märkliga ljudeffekter och skämtade med ett oerhört lågt och allvarligt tonläge. Någon kväll för ett par år sen var han med oss på El Mundo. Jag minns inte om han var bra eller dålig just den kvällen, men han gjorde intryck, och när han gick lämnade han ett visitkort med sitt namn och sina titlar: human beatboxer och komiker.

Nu är han alltså borta. Jag vet inte, men jag tror att han har tagit livet av sig. I mitt medvetande fanns han bara som en kort flämtning. Som något som sprattlade till mellan den gången jag såg det där klippet på youtube och i kväll.
Men någonstans uppe i Luleåtrakten sitter en familj och försöker förstå och för dem kommer livet kommer aldrig att bli sig likt igen.

Inga kommentarer: