onsdag 9 maj 2007

Jag läser runt i bloggvärlden och inser att det franska valresultatet berör oerhört många. Jag inser också att jag som vanligt inte har hängt med; att jag ligger två steg efter.

Hur är det nu? Kommer det att bli uppror i de parisiska förorterna? Det trodde jag att det redan hade varit? Men det kommer att bli värre alltså? Jag är inte ironisk, men jag levde i förvissningen att Frankrike var ett socialt katastrofområde redan före valet. Så var det alltså inte?

Jag slås av tanken att hon Royal var för sval, för intellektuell. Varför är det alltid högern som har det folkliga initiativet?

Slutligen vill jag -appropå något jag läste i B Malmstens blogg - säga att jag tycker att hon är snyggast i sin generation. Kan ingen hälsa henne det. (hon tillåter ju inte kommentarer på sin sida)

Inga kommentarer: