måndag 12 november 2007

Comic sans? Baskerwille?

Vad heter det där typsnittet som Woody Allen alltid använder i förtexterna till sina filmer? Jag såg matchpoint i går. Är det någon annan som har? Det måste vara hans bästa film sen Hannah och hennes systrar. Tveklöst. Och jag tror att han var på gott humör under hela arbetet, trots filmens o-Allenska mörker. Hur han exelerade i koder och rätt möbelval. Och dialogen. Och temat. Och upplösningen!
Jag har tänkt på den mycket i dag. Kommer att tänka länge.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Jag älskar Woody Allans filmer!
Fast dom kan utspela sej i total kaos och ångset får han dom så goa och stämmningen lugn. Jag vill bli kompis med alla hans karaktärer. Om jag var vän med dom skulle jag vara lycklig. Dom är männskligare än människor på alla sätt.
Jag måste se filmen du nämnde.

Anders Sparring sa...

Men du vill inte bli kompis med den huvudpersonen. Jag lovar. (vilket gör matchpoint till en nästan unik allen-film)