onsdag 30 januari 2008

de puta libro

Bokhora
bokhora
bokhora
..och här är bokHORORNA.
Hur låter det? bokHORORNA. Hur gick resonemanget? Ska det vara kul? Är det allvarligt menat? Betyder det: "Så beroende av att läsa böcker att vi måste prostituera oss för att få ihop till dagens första pocket"? Eller: "Vi skriver inte om de böcker vi tycker om, utan om de böcker vi får betalt för"?

Jag antar att valet av namn är resultatet av ett liv så långt från verklighetens horor att ordet har förlorat sin innebörd? Det är så chict och så spjuveraktigt ogenomtänkt och korkat att jag önskar att någon tvångsprojecerade "Lilja 4 ever" och "ett anständigt liv" på deras brommavillor tills den vita rappningen föll av och grannarna bad om nåd.

Så där ja, nu har jag farit ut. Var var vi?
Bokhora.
Kul namn..

9 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

You maniac vad bra du är. Även jag känner mig ytterst obekväm med att de... nä, du sa allt! Skönt. Go natt!

b a n d s t i g e n sa...

Nu är risken stor att du snart replikerar att du inte känner dig det minsta obekväm.

Anonym sa...

Du är bra, du, Anders.

Anders Sparring sa...

Happy muffin: jag känner mig mycket obekväm

Anonym sa...

Vi är namnlösa,också i det fördolda....

Ingela sa...

Jag håller med dej Anders. Namnet känns desperat och pubertalt. Vad är det för människa som vill bli kopplad till den bloggen?
Bloggen intresserar mej inte pga. namnet.

Anders Sparring sa...

Precis.
Det är namnet och så den rätt trista "årets sämsta"-listan.
Så jag läser inte heller.

Spectatia sa...

Tittar förbi här ibland och ville just nu bara säga: Just det.

Charlie Truck sa...

Inget är nytt under solen:
http://www.bookslut.com/
(ok slut är väl ingen ordagrann översättning men nog maste de blivit inspirerade, eller?)