söndag 3 februari 2008

natti natti

Den här helgen har varit en bra helg. Vi har hunnit med det mesta, till och med en liten stänkare hann jag ta. Och snö så att Stella kunde åka på den där snowracern jag köpte i Ringens köpcentrum för alldeles för mycket pengar den 30/12 blev det också - i ett par timmar mitt på dan i dag.

I går kväll åt jag tung mat på restaurang Moldau och planade ut på något ställe jag aldrig har varit på tidigare. Långholmsgatan, kändes som Svarta Månen 1986. De serverade öl i flaska och hade liveband som INTE spelade covers. Om jag vore ensam och ung skulle jag förmodligen hänga där tre kvällar i veckan.
Tänkte jag.
Men jag hängde i baren med en socionom och diskuterade barnuppfostran. Han han gav mig ett knippe hållbara tips som jag praktiserade så fort ungarna vaknade i morse. Eller: han gav mig ETT tips: Säg nej och visa att du menar det.
Holger skulle ha gått ner i brygga, men det fungerade bra tycker jag.
(Man måste säga ja också. Och mena det. Annars håller det aldrig i längden.)

I kväll har jag varit hemma hos min syrra och vi planerade hennes kommande bröllop. Det ser jag fram emot. Ungarna är inte välkomna och det kommer att bli värsta brakfesten efter vad jag förstår. Jag och brorsan ska vara toasmasters. Och bära kostym. Bara en sån sak!

Nu är klockan 23:36 och det är söndag. Min nya giv är att gå till sängs inte efter halv tolv. Sju timmar per natt ska man sova, annars dör man i förtid har jag hört. Så natti natti på er govänner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, jag säger godmorgon. Och garvar åt tanken på Holger i brygga.

Anders Sparring sa...

gomorron

Anonym sa...

Varför är Ni elaka mot Hogler,,,han vill ju bara gott,,,gå ner i brygga själv ni
proggkungens lillebror