lördag 3 maj 2008

hals f-ing fluss

Beklagar tystnaden. Vi har varit bortresta i några dagar och nu, hemkommen, ligger jag åter med halsfluss. Jag vet inte hur det funkar, men jag tänker mig att man kan besegra den även utan penicilin. Om jag ligger blixt stilla och bara koncentrerar mig, kanske det går? Eller? I vilket fall som helst är det vad jag gör just nu, och kommer att fortsätta med tills det har blivit resultat.
Så jag lämnar er för nu med några bilder från i går. (Kolmården, Mimmis snälla kompis Kalle visade oss runt och fixade biljetter till precis allt, vi fick till och med klappa en elefant.)




8 kommentarer:

Kai Stavre sa...

1. Penicillin och huvudvärkstabletter känns som fusk på något sätt.

2. Elefanten ser glad ut trots att den inte självmant skulle valt att bosätta sig i kolmårdens djurpark. Djuren får belöningar, mat och husrum som plåster på såren.

3. Kommer apropå djurparken att tänka på den där källaren i Österike... kanske kvällspressen betalat gubben: "om du fortsätter 10 år till fixar vi ut dig från finkan"...

Anders Sparring sa...

1: jo, men har man brottom så har man.

2: Hon är 40, heter Saba och har inte träffat andra elefanter på 20 år. Kom till Kolmården i höstas, fortfarande ointresserad av elefanter. Präglad på människor.

3. Jag hoppas att vi snart får glömma den där källaren för alltid.

Kai Stavre sa...

2. Saba, fint namn, som gorillan i "Tårtan".

Anonym sa...

Kolmården är fantastisk!---Vilken upplevele!---Jag var där för 2 år sedan och vill återvända"om det blir någon tid över"????-Vackrast var delfinuppvisningen---Hemskare var det att se den"deprimerade"isbjörnen...Är den kvar?

Anonym sa...

Halsf-ingfluss. Det är synd om dig. Sånt gör ju ont. *klappar försiktigt*

Elisabeth sa...

Krya på dig...!

Peace in mind sa...

Ännu en tjejig kommentar; hoppas halsplusset ger med sig! Tänk på att det kan utvecklas till HALSBÖLD, inte att leka med. Jag skickar över lite glass...

Anders Sparring sa...

Elisabeth: Tack, det känns redan bättre.

Anna: Nu blev jag rädd!