söndag 4 maj 2008

Dramalabbet

Man ska inte ta ut några segrar i förskott, men det känns ändå som att jag håller på att vinna mot mot min sjukdom. Besegra den. Känner mig fortfarande sjuk, men på ett bra sätt. Det är inte status quo den här gången. Det är det värsta. Dagar läggs till dagar då man vaknar med samma sega känlsa varje morgon. Ungefär som en regnig sommar då man drar upp rullgardinen bara för att upptäcka att himlen är grå i dag också.

Talade med Martin G för en stund sedan. Han hade varit på Dramalabbets 10-års jubileum i går kväll och var glad. Hade fått en krona på huvudet och blivit vederbörligen hyllad för sina insatser. 10 dramatiker hade fått skriva varsin scen om varsitt år. Min vän Mats hade bidragit med en monolog som tydligen var en av de bästa. DN och Svenskan hade varit där. Det här kan bli Mats år känner jag. I höst har han premiär på Dramaten också. Det trodde man inte för 15 år sen, där i baren på Kvarnen.

I dag har jag eskat 2 timmars arbete för julkalendern, så jag ska inte sitta här och blogga mer. 2 timmar varken mer eller mindre har jag. Så..so long.

Inga kommentarer: