måndag 4 augusti 2008

Drakfest

Det här var för visso en köpedrake, men den här killen var nog den stoltaste drakföraren i går. Och hans farsa, som mms: ade bilder av sonen och linan till halva släkten. Det var drakfest i går på raukfältet ovanför Holmhälar. Drakfesten är suderfolkets sista stora gemensamma tillställning och vissa år kan man där se självaste Lasse Åberg iförd bekväma sandaler och rejäl ryggsäck stega runt som en häger bland DN-kulturfolket.

I går blåste det bra men drakarna var sådär enligt de som kan någonting om drakar. Lasse Åberg höll sig hemma och jag gick mest runt och förökte akta mig och barnen från att bli halshuggna av alla linor. Sen åkte jag och Mårten in till Burgsviks Bio och såg Kung Fu panda. Den var rätt förutsägbar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

..."stega runt som en häger". Ha-ha. Det känns som huvudet på spiken. Kan se det framför mig.

Borsökna Östergård sa...

"Den var förutsägbar". punkt. Ha ha

Peace in mind sa...

Köpedrake...Precis som på de där loppisarna i skolan när mammorna slåss om att ha bakat mest hembakt, och nån sugig stackare har köpt en kanellängd på Konsum.

Ni regerade ju!

Anders Sparring sa...

Anna: He, he, he - men inte på konusm väl, Gunnarssons åt det minstone. Eller Bakverket.

Anonym sa...

Varför har inte du FACEBOOK längre?

Anders Sparring sa...

Därför att det blev för mycket. Du når mig på: asparring@comhem.se