söndag 17 augusti 2008

himlafenomen


Jag blev sjösjuk av midnattsloppet och då var jag inte ens med och sprang. Men eftersom alla löparna måste ha likadana vita tröjor blev de ett gungande hav och retade innerörat så pass att jag fick vända ryggen till och fixera blicken rakt in på El Mundo istället. Där inne stod mickebergphoto.blogspot.com med en 50-lapp i handen och ville beställa. Han hade ingen kamera kunde jag notera, men 2 tjusiga damer som han underhöll med den gamle charmörens självsäkra pondus och elegans.

Klockan är 00:01. Var det månförmörkelse i kväll? När jag körde hem såg jag en mycket märklig skära över hammarbybacken. Mimmi kom hem för några minuter sen och hon säger detsamma. Vi har kollat upp aftonbladet.se (kunskapens källa) men där står inte ett ord. Men det kanske har gått inflation i himlafenomenen på sista tiden. Efter OS-invigningen finns inte så mycket mer att tillägga? Inte för att jag såg den, men den lär ha varit något extra. 50000 livrädda kineser var pixlar i en gigantisk klocka som räknade ner från 20 till 0. Vad är en månförmörkelse i jämförelse med det?

I morgon begår jag stand up-debut på xxxx kl - -. Jag vill inte att någon som jag känner kommer dit, men ni får gärna önska mig lycka till. Det lär behövas. Just nu handlar 90% av mitt material om sex, vilket på intet sätt är representativt för vem jag är. Det kommer att bli fritt fall, tror jag, jag kommer att springa vilse mellan mina egna andetag och när jag går i mål har mina tre minutrar gått på en och en halv. Alltså lika många minutrar som antal skratt.
I bästa fall.

Äh, nu går jag med håven. Vi får se hur det går. Rapport kommer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det var både fullmåne och månförmörkelse... det du.

Anonym sa...

Stå på dig! All positiv energi till dig när det är dags.

Charlie Truck sa...

Tänk på att hur det än går (och det kommer säkert att gå bättre än du tror) så blir det nog ett väldigt bra blogginlägg av det hela!

Sen vet du ju att det gäller alla, kolla här t ex http://www.youtube.com/watch?v=vqafDVKbOew&eurl=http://henrikschyffert.blogspot.com/search?q=stand-up.
Schyffert (som gjort över 1000 gig) skriver ocksa nagonstans pa sin gamla blog om hur det var när han började och hur osannolikt nervöss han var.

Charlie Truck sa...

Ja glömde: Break a leg!