måndag 11 augusti 2008

såssekontainer

Det är fint i dag. Varmt och regnigt. Mårten ställde sig under en läckande hängränna och fick en dusch på första gången på mer än en vecka. Han skrattade. Det brukar han inte göra när han är inomhus.

Jag for till Stureby och la handpenning på en Volvo från 1996, så nu blir det gubbåka av. Den är bred och sval (om man vill, annars varm) och tyst och tung. Jag ser framför mig hur jag sitter där i bilen och blir allt rundare om magen och får allt reaktionärare värderingar. Nästan ljudlöst och med skönt gung över motorhuven rullar jag in på McDrive och beställer en plusmeny i talröret och betalar med kortet utan att se flickan i luckan i ögonen. Jag kanske är på nya A7 i Jönköping. För 3 timmar sen for jag från Stockholm och det här är första stoppet. Nu ska jag äta, sen skita, tanka och röka en röd prince. Sen tar jag upp kärran igen.

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag är en sån där dryg en, som gärna vill påminna om nåt rökstopp. Förra veckan? Fö är jag säker på att du ger kontainern ett nytt ansikte. Lite coolare, lite mer vässad och bra mycket yngre...

Peace in mind sa...

...den vanliga Anna funderar, under annan flagg...

Anonym sa...

Som Schyffert en gång sagt: "är du en svensk, vit, heterosexuell man kommer du förr eller senare att äga en Volvo".
Nog har han rätt, alltid. Fast själv kör jag Opel, om möjligt ännu gubbigare.

Huskorset sa...

Aha! Jag drar mig till minnes på min egen blogg...