måndag 11 augusti 2008

Bo Flodin

Dagens första starka intryck blev den homoerotiska bilden på DN-sportens förstasida. Jag trodde på allvar att gaygames redan hade börjat, men sen såg jag att det var två skyttar som mätte sig mot varandra och skulle se lite Tyson ut inför finalen i OS. Föresten tror jag inte att det kan bli något gaygames i år, för visst brukar väl det gå på samma ort som ordinarie OS gick? Gay-games i Kina, hur skulle det gå till? Blev det nackskott direkt efter prisutdelningen då eller?

Men jag ömmar verkligen för de där två skyttarna. Dubbeltrapp heter det visst. En av världens förmodligen okändaste sporter. Efter OS väntar 4 nya år av träning i skymundan, systemvetarstuder i Västerås och en oändlig räcka ensamma nätter i pojkrummet hos mamma där det erotiska inskränker sig till blyg smygläsning av HM/rowles-katalogen på toaletten och socialt umgänge till att skypa med andra skyttar på nätterna. De två i DN i morse var visst bästa kompisar. Eller lovers, jag vet inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som Mats Olsson i Expressen skrev 2000: Nu väntar vi bara på trippeltrapp