torsdag 4 september 2008


Nu är jag tillbaka här efter en bra start på Spuntino. Det blev en fin morgon. Rökargänget satt som vanligt utanför och rökte sina cigaretter. Jag fick rulla en själv och sen satt jag och lyssnade på anekdoter från förr. Jag fick en komplimang för min nya kavaj av hon som driver stället. Loll och Tatuerade Pia satt inne i röda soffan och drack kaffe. Micke Berg var inte där, men han dyker väl upp så småningom misstänker jag.

Kontoret ser ut som ett slagfält. Min hyresgäst har lämnat sina möbler med den lakoniska uppmaningen jag ska att slänga dem i grovsoprummet om jag inte vill ha dem. Än så länge har jag skjutit dem lite åt sidan bara. Anders Worm ritar skämtteckningar och hans son Eskil som är sjuk i dag sitter i soffan och tittar på Ice Age 2 med mina Senheiserhörlurar över kalufsen. Nu ska jag jobba hotell kantarell.

Frid.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk ändå så märkligt tryggt det kan kännas att komma in på din blogg och se din numera så välbekanta nuna. Ja, titta, där är Anders. Han har varit på Spuntino, precis som han skrev att han skulle. Vardagen, rutinerna, jobbet, allt rullar, höst i luften... jo, det känns tryggt. Och bra.
Hej hej.

Huskorset sa...

Ser fint ut.
Ett kontor att gå till.
Arbetskamrat.
En sjuk unge som får hänga med.
Hösten har knappt börjat, det finns massor med tid.

Frid. Ja, sannerligen.

Anders Sparring sa...

ja men hörni, lite så känner jag också. Tryggt, lungt och rätt fint.

Anonym sa...

Ja, höstfriden har även kommit till mig, trots yttre kaos i omgivningen. Att gå in i din dagbok när jag fastnar på jobbet har blivit rutin. Just det. Som ni skrev, lugnt och tryggt. Jag tror jag ska försöka söka upp lilla blå och se vad som händer där. Kajsa

Anonym sa...

Ja, höstfriden har även kommit till mig, trots yttre kaos i omgivningen. Att gå in i din dagbok när jag fastnar på jobbet har blivit rutin. Just det. Som ni skrev, lugnt och tryggt. Jag tror jag ska försöka söka upp lilla blå och se vad som händer där. Kajsa

Anders Sparring sa...

Kul att höra Kajsa, du är alltid välkommen. Och om du inte redan har gjort det, tycker jag att du ska söka upp Huskorset också. Det är det värt.

Anonym sa...

Anders: Done. Jätteskön kille. Gärna fler tips. Kajsa

Anders Sparring sa...

Ett hett tips: Huskorset = tjej

Anonym sa...

Aj då, läste fel, trodde Tore, men var ju ToVVVe. Och du, visst blir man galen på viss löp. Kajsa

loathing sa...

jag rullade själv förut. fyfan va äckligt det är när man tänker efter, men det vet man inte när man väl röker såna där utan filter å allt, man vänjer sej fort. men det e jobbigt..man tänder ciggen och sen blåser det lite och så slocknar den...man får gå och tända dom hela tiden.