onsdag 17 december 2008

januarikänslor

Jag förstår inte själv hur jag gör mina prioriteringar. En eftermiddag som skulle vikas till julklappar/manusarbete, blev till planlöst flanerande som ledde mig hem för mejlande till olika comedyklubbar.

Det är grått på stan i dag. Folk vill inte köpa julklappar. Folk oroar sig för framtiden och fryser. Jag fryser fortfarande fast jag sitter planterad i trygga soffan hemma. Fryser om benen. Känner mig inte så stressad som jag brukar inför jul måste jag säga. Faktum är att det redan känns som att julen är över. Jag har januarikänslor. Tror att det beror på att julkalendern är avklarad. Det måste vara någon slags försvarsmekanism. Jag har ju bott i julen ända sen i april, och nu orkar inte min hjärna med mer.

Januarikänslor är bra känslor. Nystart. Vitt blad. Nya möjligheter. När väl nyårsdagens våndor och tungsinne är avklarat, dras slöjan åt sidan och där ligger det nya året som ett ospårat snötäcke, redo att ge sig ut i. Boka in sig på klubbar, sätta igång med nya projekt, skaffa nya skor och måla om i köket.
Lite såna grejjer.
Nu ska jag hämta barnen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tiden är min värsta fiende/Jag längtar efter ljuset och värmen/Maja

Anonym sa...

Vad önskar du dig,för grejjer i julklapp Anders?(S)

a n k i e f o n t ä n sa...

Ja, herre gud vad skönt med januari. Ta bara de där kravlösa dagarna mellan nyår och trettonhelgen. Just thinking about it makes me feel life returning.

Bloggerskan sa...

Det var sjukt kallt ute idag. Är glad att vara hemma igen. Och med detta jävla regn hela tiden...

I Värmland har dom massor av snö. Och de ligger minsann på samma breddgrad så jag tycker det är orättvist...

Anders Sparring sa...

Maja: Ljuset och värmen är på väg. På söndag vänder det.

S: Vet inte. Fred på jorden.

Ankie: Jo tack. Och sen börjar allt på nytt. Julen städas undan och i februari är det bokrea.

Anna Karin: Massor av snö hade varit grejt. Ska du månne fira jul där borta i väst?

Bloggerskan sa...

Nej dessvärre kommer julen att firas i Stockholm. Dessvärre förstås bara om vädret fortsätter såhär. Och om man bortser från att det händer en massa annat trevligt här som kompenserar frånvaron av snö. :)