tisdag 16 december 2008

grattis ggr 2

Vi sitter och går igenom gamla bilder i kväll jag och Mimmi. Jag deklarerade tydligt redan när vi började klockan 11 att jag måste gå i säng klockan midnatt och nu för en stund sen sa hon åt mig att jag måste gå och lägga mig. Men jag är fast i bilderna. Kan inte gå och lägga mig nu. Kommer att vara trött i morgon, men det får det vara värt. Vi scrollar oss nu bakåt genom de två senaste åren. Hur många bilder kan det röra sig om? 7 tusen? kanske fler? Jävlar vad man knäpper av när man har digitalkamera. Och det är svårt att radera. Och i tvättstugan ligger tvätten kvar. Ett av många projekt så här just före jul som inte blir avslutat som det borde. Men det är obokat i morgon bitti hoppas jag, annars ligger vi risigt till.

Det har kommit roliga meddelanden på telefon under de senaste dygnen. Min lillasyrra sms:ade att allt hade gått bra natten till i går. Hon födde en fin pojke på 3 komma 5 kilo och 52 cm söndagen den 14 december, kl 00 30. (De två senaste barnen som har kommit i min bekantskapskrets har varit söndagsbarn. Fina exemplar. Goda kristna lär de bli också, ty de har att brås på båda två.) Jag pratade med henne i morse och hon lät samlad och glad. Lillkillen låg väl just intill, men jag satt på T-banan, så jag kunde inte höra de där typiska bäbisljuden som man annars brukar uppsnappa på telefon när man pratar med nyblivna föräldrar på BB. Grattis syrran. Och Rickard och Axel. Och nya bäbisen. I love you.

Och grattis Henrik som ringde för några timmar sen och berättade att han hade vunnit Bungy Comedy nu i kväll. Grymt! Han kommer att gå långt. Henrik Blomkvist. Lägg det namnet på minnet.

Gammal bild: Alex, bara minuter gammal.

2 kommentarer:

Huskorset sa...

Damn.
Fint.
Efter en och en halv vecka utan sin familj, ensam i Norrland blir man otroligt blödig.

Jag tror plötsligt att jag vill ha en bebis när det egentligen är närheten till dem jag har som jag längtar efter.

Anonym sa...

Rummet fylls av saknadens pulsslag,och jag blir alltmer övertygad:Längtan ger liv.../Maja