fredag 12 december 2008

Vi är klara

Det är ganska länge sen jag skrev något tyngre inlägg här på bloggen känner jag. Inlägg som
det här
det här
det här
eller det här
har ni letat förgäves efter, det vet jag.

Men allt har en förklaring. Jag har jobbat jättemycket under det här året och har inte haft tid att gå på djupet. Mycket smygbloggande har det blivit, en slarvigt formulerad text till en mobilbild, eller något som var klart när det tänktes, men blev grötigt när det skrevs, för att klockan hade hunnit så pass långt över midnatt när det äntligen var läge.

I dag blev vi klara med Julkalendern. Den 21 april hade vi vårt första möte, och vad är det i dag - 12 december, 7 månader tog det. Vi postade de sista versionerna kl 17:26 och det känns som att en stor tyngd har fallit från mina axlar. Men allt har gått väldigt bra. Alla har varit glada. Efter en lååång startsträcka kom vi äntligen igång och det började svänga rejält. Mötena blev roligare och roligare och den stiffa och hövliga stämningen från i början byttes mot en fri och rätt flamsig energi. Och texterna kom allt lättare och blev bättre och bättre.

Men nu är vi oåterkalleligen (dyslexi?) klara med vår del av projektet. Jag och mina medförfattare Jan Vierth och Pascale Vallin Johansson kan rensa våra skrivbord och börja se framåt. De 24 avsnitten ligger nu hos den svårt begåvade regissören Carl Englén och gänget runt honom. Kommer att bli grymt.

Och jag kan äntligen ge lite mer kärlek till min blogg igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du formar orden med kärlek i din blog,varje dag/Maja

Anders Sparring sa...

Å tack.