tisdag 21 april 2009

VAB

I dag är jag hemma med tre sjuka barn, varav ett kräks och två spelar fotboll i vardagsrummet. Det låter kanske som en lite ironisk tillspetsning av vardagen, men det är exakt så det är. Den som kräks gråter dessutom och ropar på mamma, medan de två andra slåss.

På fredag ska jag ge en intervju för en film som handlar om "icke perfekt föräldraskap". Så jag samlar på mig material i dag. Försöker vara så frånvarande det bara går. Mycket facebook. Kollar räntan (den lär ju gå ner vilket stressar mig till ingen gräns eftersom vi har vår bunden ända till november). Dricker kokkaffe och försöker lyssna på Bob Hund.

I kväll ska jag dessutom uppträda på EGO på kammakargatan. Har tänkt ut några skämt, men oroar mig för om de är tillräckligt bra.

Det är bara jag, jag, jag - jag vet. Men så är det att vara människa. Alla andras resa är bara en del av min egen upplevelse.

Salve

2 kommentarer:

Stellan sa...

Halloj. Gickre bra på Ego?

Anders Sparring sa...

Stellan! Har du hittat hit också? Jag bloggar lite paralellt, vet inte var jag ska vara, men nu har jag lagt upp bloggen om Open Ingella här också.