fredag 30 oktober 2009

Hemma med sjukt barn

Pappor! Känner ni igen er?

6 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Hur är det när mamma är hemma då?

Annars tror jag, som f d barn, att man mest slentrianmässigt ville ha mamma när man var sjuk. För pappa var ju minst lika bra på att värma saft och köpa serietidningar. Men redan då hade man en bild av modern som kanske inte grundade sig i praktisk erfarenhet. (Nu inte sagt att mamma var dålig på att vabba, bara att dom förmodligen var lika bra, ingen bättre än den andra.)

Anders Sparring sa...

När mamma är hemma med just den här lilla gossen är han hur glad som helst.

Men vi har ju tre och det finns andra som skulle ligga och ropa efter pappa hela dagen.

Peter Barlach sa...

fint inlägg.

Anonym sa...

Det är skönt att se att man inte är ensam! Låter precis som min tvååring
Nu funderar jag även på att förskjuta eller placera min femåriga dotter henne på något LUV-hem i Malmötrakten efter att överhört henne viska till sin mor: Jag hejar på Hammarby, men säg inget till pappa..
Säkert nån´ jävla hunk på dagis som har indoktrinerat henne!

Tack för en bra blogg,
Jimmy

Anonym sa...

Men om fadern inte kan redigera sina inlägg kanske han inte förtjänar bättre..
Jimmy

Snokis sa...

Jag känner igen det där exakt. Fast hos oss är det tyvärr vara med pappa som gäller.