söndag 20 juni 2010

Fruktparken


Detta är fruktparken just i kanten av sjön Trekanten mellan Liljeholmen och Gröndal. Eller fruktans park som den också kallas av oss föräldrar som får ilningar i knävecken när våra barn är för långt upp i någon klätterställning eller har fått för hög fart i gungan. Barnen ville absolut åka hit och jag kände hur jag var på dåligt humör redan innan vi hade satt oss i bilen.

I fruktparken snurrar ungarna runt i jordgubbar, åker rutschkana ner för en banan och klättrar upp på en tre meter hög melon av glatt hårdplast. Här har många föräldrar missbruksproblem. Många barn firar hela sommarlovet här. Frukttemat för snarare tankarna till godis med för höga halter E än till sallad. Fruktparken får mig att längta bort. Ofrivilligt sugs jag ner i en spiral av fantasier kring vad jag skulle göra om jag vann en miljard.

Det här är en annan park, inte långt från fruktparken. Vid entrén till parken finns skylten "naturreservat".

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, den ena körsbärsgungan, som är gjord för riktigt små barn har brandkåren tvingats skära upp två gånger då lite "för stora barn" hoppat i och sen fastnat. Den har efter andra uppskärningen ändrat lite karaktär, och är numera bara skitlätt att trilla ur och därefter skittung att få i huvudet på tillbakasvänget
hälsar DI-katrin

Anders Sparring sa...

Jag visste det! De där gungorna är dödsfällor, det tänkte jag på redan förra gången jag var där.

Anonym sa...

japps, och denna kunskap kommer från en av dem som skall tillbringa sommaren där ... med eller utan droger, vi får se
/k

Anders Sparring sa...

Katrin: Åk till Hellas åtminstone. Lova mig det. Vad som helst utom fruktans park.

Anonym sa...

haha, hellas as in greece, då - i wish!
glad sommar:-)