onsdag 9 juni 2010

Livechat


Både Expressen och Aftonbladet hade livechat från Whitney Hustons konsert i Globen i kväll. Rapporteringen handlade om att det inte fanns så mycket att rapportera. Hon svimmade inte av på scen, eller skrattade ihåligt eller smällde i sig mackor med jordnötssmör. Magen såg konstigt svullen ut kunde Aftonbladets utsände reporter chatta från läktarplats. Det var allt. Rösten höll. Hon höll på i en och en halv timme. Jag har en känsla av att de var lite besvikna allihop.

Själv har jag följt en livepicnic från Långholmen via "bambuser" under kvällen. Det gav mig oerhörda tomhetskänslor. Kanske i nivå med de AB:s utsände drabbades av. Jag har en känsla av att jag sitter lite för mycket framför datorn just nu. Men det är roligt på något sätt. Det smakar mer än det kostar.

Inga kommentarer: