tisdag 8 juni 2010

sommarpratarna

I dag presenterade SR:s sommarpratare och jag har som absolut ambition att lyssna på varenda en. Jag ska höra Eva Dahlgren, Annika Östberg, Andreas Lundstedt, Johanna Koljonen och så vidare och jag ska göra det i en hängmatta, med en väl puffad kudde under huvudet och en karaff blandsaft redo på ett litet sideboard på böjd arms avstånd. Sändningen börjar 13 och dessförinnan har jag klivit upp, ätit en stadig frukost, varierad, men med det stående inslaget filbunke och jordgubbar, jag har tagit ett morgondopp i havet och jag har frotterat mig, rakat mig och klätt mig i lätta kläder i off-white, lösa och eventuellt med ljusblåa ränder. Jag kommer att lyssna med slutna ögon och öppet sinne och jag kommer verkligen att överraskas av det gamla hovrättsrådets gripande historia om hur han spelade tennis med Ted Kennedy 1966. Därefter kommer jag att lämna min hängmatta, kliva upp och med förnyad energi möta sommardagen.

Detta är min ambition. Min absolut ambition.

4 kommentarer:

Charlie Truck sa...

Denna sommarplan kräver en hatt! En snygg Panamahatt att ha över ansiktet i hängmattan och på huvudet på kvällspromenaden.

Lycka till! (tänkte du skicka ungarna på kollo hela sommaren eller?)

Bloggerskan sa...

Jag skall tänka på dig där i din hängmatta när jag klockan halv fyra på eftermiddagen kommer ihåg att jag glömt att lyssna. Idag igen.

Huskorset sa...

Hahaha!

Godiva sa...

Men ååh, vilken fantastisk sommardröm!

Oavsett sannolikhetsfaktorn eller vad man kan kalla det, så bara genom att blunda och tänka sig detta så får man sommarlyckakänslor!