torsdag 17 juni 2010

Nu för en stund sedan, jag satt framför TV:n med Stella och fick plötsligt impulsen att ta cykeln ner till Skeppsbron, bryta mig in i fyrans studio och bajsa en stor korv i Daniel Nyléns nyklippta frisyr. Därefter skulle jag ta ett rejält tag om hans runda kinder och trycka ihop hans nyborstade leende till en pussmun, titta honom djupt in i ögonen och väsa "och Madeleeiiine min ssssöte..glöm aldrig Madeleeeeiiine".

När det inte är urusel fotboll ackompanjerad av ångestframkallande vuvuzelor eller vad de heter, är det devot bevakning av bröllopet. Det är sommar ute, men i TV är det vinter, djupaste och mörkaste vinter. Enda lufthålet är "Ingen bor i skogen", humorgruppen Klungan, Måndagar 21:30. Och ja, det är kul. Kuligast på länge.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Om du visste vad glad jag blir över att någon mer än jag (och min älskade man) känner samma frustration. Annars verkar ingen bry sig... Bloggade argt igår och försöker glädjas åt att stödet för monarkin åtminstone minskar...