lördag 25 februari 2012

uppdatering

Oboy, nu har det gått så där lång tid sen jag uppdaterade igen. Och jag som hade lovat mig själv att bli lite bättre på att blogga. Men det är nog dags att acceptera att sociala medier inte har den där superdragningskraften på mig längre. Inte som under våren och hösten 07, då jag nog närmast kan beskrivas som besatt av att surfa ut på nätet och kolla om jag hade fått någon reaktion någonstans. Äktenskap har spruckit för mindre. Möjligheten till små korta belöningar ute på nätet har dragit med sig så många nu. Ibland tänker jag att det kan vara starten för civilisationens undergång. Tidigare hade jag svårt att läsa längre texter om jag inte hade dem på papper. I dag är det tvärtom. Jag försöker med tidningen varje morgon, men tittar bara på bilderna och rubrikerna.

Jakob Hellmankvällen var något av det roligaste jag har varit med om så här långt. Hellman själv var i absolut högform och det är så svårt att tänka sig att alla de där låtarna som han gjorde så levande och så bra uppe på scen, är skrivna för 23 - 24 år sen. Vi var sex komiker som gick upp mellan låtarna och jag tror inte att någon var missnöjd efteråt. Hela kvällen kändes som en lång kärleksakt.

Och i går såg jag Tomas Andersson Wij på södra teatern. Ännu en kärleksakt. En helt fantastisk konsert med korta inhopp av bl a Ane Brun, Jonathan Johansson och Andreas Mattson. Tomas spelar på Södra Teatern i kväll också. Gå dit. Det är mitt enda råd, som bot mot så mycket i den här samtiden. Gör det. Ni kommer inte att ångra er.

Inga kommentarer: