måndag 20 augusti 2007

JC, Lindex och Polarn och Pyret

Ny vecka, nu börjar skolorna. Jag cyklade in med Mårten till dagis vid niotiden. Överallt uppklädda, lite spända ungar på väg till sin första dag i skolan. JC, Lindex, Polarn och Pyret och H&M lär ha haft kassafest i helgen.För Mårten är det bara vanlig vardag. Han hade valt sina kläder själv och såg som vanligt ut som en barnhemsunge från Bukarest. Han ärver kläder från sin kusin som han älskar och vill bara ha just de kläderna, trots att de är fullständigt urtvättade och saknar resår och har börjat fransa sig i yttersömmarna. Ibland tänker jag att dagispersonalen kanske tror att vi har slutat bry oss om vår lille grabb, med tanke på hur han klär sig menar jag. Men det har vi inte. Pop-kläderna ligger snällt där i garderoben, med prislapparna kvar, ratade för alltid. Han hade udda strumpor också. Jag försökte byta, men han vägrade. Grät och skrek i hallen, så det var bara att kapitulera. Men han är söt ändå. Nadja på dagis ser stjärnor bara Mårten visar sig. Så det är nog inget att oroa sig för.

Jag såg en dödsannons i dag. Den var enkel. Stilfull.
Så stilfull att det bara kan vara en person som har designat den; Han själv.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skam den som ger sig ..,från att bli frisk menar jag!

Anonym sa...

....från att bli sjuk ,menar jag -naturligtvis!!!

Kai Stavre sa...

välja själv... välja själv...

de sign.

Anonym sa...

Febern,musklerna,hjärnan?

Anders Sparring sa...

que?
que?
que?
que?

Kai Stavre sa...

Jag syftade i första hand på rötterna till vad vi sedan utvecklar till något som kan kallas "språk" eller kanske "formkänsla" eller bla bla bla...

I andra hand på den antydda kopplingen mellan din sons val av kläder och Bergmans liv och verk.