torsdag 27 september 2007

mellan istider


Rökruta, Lindesbergs kommun, höst 2007

6 kommentarer:

Kai Stavre sa...

:-)

Anonym sa...

Visst feströker jag emellanåt,men rökrutan i Lindesberg kommun är för mig helt främmande!

Helena von Hofsten sa...

Och jag sa till barnen häromdagen, när vi såg på "Upp till kamp", där alla röker hela tiden och överallt.

Barn: när mamma och pappa var små fanns det rökrutor på högstadieskolorna. Kan ni tänka er, rökrutor, speciella platser där högstadiebarnen fick röka på rasterna.

De tittar på mig och ser ut som om de inte förstår nånting. Eller är det jag som inte begriper?

Lite rostsverige över det hela.

Anonym sa...

Finns det verkligen rökrutor nu för tiden? Jag trodde att de var utrotade för länge sedan. /Kersti

Anders Sparring sa...

Rökrutan är förmodligen det bästa rökavvänjningsmedel som finns. Jag provade den på bilden. Snålkallt, fult och illaluktande.
Så jag fimpade och la in en snus.

För tydlighets skull vill jag bara säga att rökrutan inte står på en högstadieskola, utan på en folkhögs..

Anders Sparring sa...

Kersti: Jo de finns. Och om du klickar på bilden och ser den förstorade versionen, kan du också läsa den industritillverkade skylten som talar om att man har hittat rätt.