onsdag 26 september 2007

Rune?

Oj vad äpplena är goda i år! De svenska, ja visst, men smaka de där som kommer från Sydamerika! De borde väl kosta ett halvt barnbidrag styck bara i utsläppsavgifter, men i förrgår åt jag ett argentinskt äpple hemma hos Janne som fan i mig måste ha varit själva idé-Äpplet. Äpplets idé i en skål på Jannes soffbord. Jag tog ett till.

Mimmi säger att jag har övergett böckerna för bloggarna. Fint! Så länge jag läser så bra bloggar som jag läser nu, är det helt OK. Men de smyger sig in i en mer än man tror. I dag har jag vid tre tillfällen varit övertygad om att det är Anders Rune som kommer gående där borta. Han lämnar ett ganska luddigt signalement på sin blogg. Lång och med skägg. Det är allt jag har att gå på. I går var jag nästan övergygad utanför en port på Gotlandsgatan. Det var nära att jag gick fram och sa "fan vilken bra blogg du skriver", men jag hejdade mig. Det kunde ju ha varit vem som helst - Holger rent av. Märkligt ändå att man upplever sig så nära människor man aldrig har träffat, eller ens vet hur de ser ut. Flera av er som lämnar kommentarer här och som jag aldrig har sett, har fått ett ansikte av mig. Jag har en exakt bild av hur ni ser ut. Men bara i svartvitt än så länge.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, nja Gotlandgatan, inte min kopp thé.

Jag måste faktiskt tillägga att det är lite kul med hemliga bloggar såsom Tingsnotarien och Konsumbloggen.

Holger

Karin S sa...

Med två års erfarenhet av bloggande så ger jag nog din Mimmi rätt, åtminstone i mitt fall så att säga.

Fast den där häftigaste nästan förälskelseaktiga känslan går över efter några månader eller så.

Men det tar mer koncentration och kraft än man tror, eller gör/gjorde för mig i alla fall.

Därav pausandet.

Anonym sa...

Ett äpple om dagen håller doktorn borta,sägs det ju!-Men jag tror knappast att det stämmer.En vän nämde"Golden delicious"???Men det känns ganska fånigt att köpa äpplen så här års,när alla träd kryllar av dessa mogna och saftiga frukter!Så vem mår dåligt av ett äpple mindre på grenen????

Anonym sa...

Men man ska inte tro på allt man läser. Jon J Klingberg ägnar sig t ex mycket målmedvetet åt PR för sin bok i sina texter. Själva bloggen började som en sån idé har jag hört. Så den smärtsamt dystra vardag han skildrar har mycket litet med sanningen att göra. Men om man känner sig lite lyckligare själv av att läsa om hans "olycka" så fyller det väl sitt syfte oavsett om det är fakta eller fiktion.

Anonym sa...

Hoppas att vi,dina anhängare-Dina små"blogg-troll"snart får en färgrikare personlighet!

Anders Sparring sa...

Ang: JJK:s blogg. Jag känner inte karln, men jag är rätt övertygad om att du har fel.

Anders Sparring sa...

Karin: Hoppas att pausen bara är en paus och att den inte blir för lång. jag gillar verkligen din blogg.

Anonym. Du är nog färgrann så det förslår, det är min fantasi som är svartvit.

Ang Äpplen: jag pallade rätt mycket äpplen i min barndom. Och fick stryk och hundar bussade på mig. Så jag aktar mig för att plocka dirket från träd (om de inte är mina egna och jag har inga egna) nu i när jag är stor.

Anonym sa...

Skumt att det blir i svartvitt dinabilder av oss andra. Undrar vad det kan bero på./Kersti

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar