fredag 30 november 2007

Bloggvärlden - just nu.

Just nu känns bloggvärlden ungefär som en söndag efter Roskildefestivalen. Några tappra själar festar vidare på ett stort tomt geggigt gärde. Eller är jag löjlig nu? Näe, det känns så. Scenerna packas ihop. Kablar viras in. I periferin dansar en påtänd 80-talsrocker till inbillad musik av Wayne Hussey. Sammanbitna speditörer packar ihop bajamajorna för att köra dem till nästa festival. Affischnamnen sitter redan på ett flyg över atlanten. I morgon är det måndag igen och då är allt det här ett minne blott. Men vi, de tappra, har fortfarande 7 öl kvar i backen och lite fest kvar i kroppen. Dessutom är det svårt att lämna en fest om man inte har någon ny att gå till.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Träffande beskrivning.

Jag hörde på Morgonpasset imorse att halmbocken i Gävle har en blogg. Är det början till slutet månne?

Anders Sparring sa...

Det är ett järtecken.

Anonym sa...

*gapskratt* Åh du, Anders, Anders... Allt blir snart bättre, ska du se. Lugnet före stormen, kanske?

Anders Sparring sa...

Jag är förtröstansfull

Kai Stavre sa...

Återigen breder sig, som på en bulgarisk äldre bonde som på cykel passerar Roskildeområdet den där söndagen efter sista festivaldagen, ett leende ut över dom här läpparna.

Anonym sa...

Fortsätt blogga snälla, jag har precis upptäckt dig.

/den allvarsamma leken

Anders Sparring sa...

Ja då, det här är inget "jag ska sluta blogga-inlägg"

Fotograf Mats Lindfors sa...

Många bloggare verkar ha tappat gnistan. Är det novembermökret som har släckt den?

Anders Sparring sa...

Den analkande julen. Jag sätter en spänn på januari.