onsdag 21 november 2007

Deckarnöten

En vän till mig som brukar lämna meddelanden här på min blogg och som jag brukar lämna meddelanden till, på hans blogg, skickade just ett SMS med den kryptiska texten: Sumons fläta - vilket visade sig leda till en text med just den titeln.

Eftersom bloggsurfande... eller vafan, det där allmäna klickandet på fetstilta länkar på internet, kan vara dränerande i längden, bjuder jag er nu på den stimulerande deckarnöten att på egen hand googla er dit så att ni kan läsa den.
Gör det.
Läsvärd!



I övrigt. Grått, mörkt, dimmigt, man blir trött. Barnen med. De sover i allmänhet före 9 nu. Jag pratade med syrran i telefon. Hennes barn sover i allmänhet före halv 8. Jag diskade och sprang då och då ut för att följa EM-kvalet. Lyckades missa båda de svenska målen med bara någon minut. Men det lettiska såg jag. Fulmål. Självmål.
Men Sverige är i EM och nu knäpper i varje fall jag händerna och faller i knä för att Lars Lagerbäck ska ta sitt förnuft till fånga och avgå i god tid före EM.
Så att det kan hända något när vi väl är DÄR också.

7 kommentarer:

Fotograf Mats Lindfors sa...

Rundgång. Jag söker på "Sumons fläta" och kommer till din blogg. Smart.

Kai Stavre sa...

atälf snumos

Anders Sparring sa...

Nej, nej, den ligger INTE på Kai Stavres blogg. Gå absolut INTE dit och kolla.

Anonym sa...

Jag fick frågan om jag egentligen sökte Summons flata. De länkarna vågade jag inte klicka på.

Anders Sparring sa...

nä, dem ska man nog hålla sig på avstånd ifrån

Anonym sa...

en till bra tycker jag: http://www.jonasbergh.blogspot.com/

Anders Sparring sa...

Tack för lästips.
Mer sånt den som vill.