tisdag 8 april 2008

Det ska fan vara AIK:are

AIK föll i går och mobbingen i DN-sporten fortsätter. "Hur länge varar AIK:s måltorka?"Det ska fan var AIK:are i den här jävla skithålan. Om vilket annat lag hade man valt den vinkeln? Knappast Hammarby i varje fall. För där gullas det och görs personliga inkännande reportage i tidningar och radio. Och trots kravaller och fascistmentalitet utnämns bajenklacken till Sveriges hemtrevligaste. När Bolibompas Filofix skulle göra något kring hejarklacksramsor, valde man givetvis Hammarby. Skådisen Leif Andreé fick lära ungarna några bajenramsor. Det är "lirarnas" lag. Det är "söööder". Tjenare. Söder är Stockholms nya moderatfäste. Här ombildas en hyresrätt i kvarten. När Bajen lirar på söderstadion står SUV.arna dubbelparkerade på gatorna där jag bor. Lönnfeta ungmoderater med hammarbyhalsduk över stenströmsskjortan. För mig är Bajen Stockholms nya Djurgården.

Heja Gnaget.

13 kommentarer:

Peace in mind sa...

Ha, det var en ny vinkling. Har ingen aning om dessa grupptillhörigheter. Men jag lovar dig att nästa gång jag ser en bajare ska jag kolla extra noga. Men AIK:arna hur ser de ut? Jag antar att schablonen bomberjacka och DrMartens inte stämmer...

//Agent Provokatör

Anders Sparring sa...

AIK:arna ser väl ungefär likadana ut. Alkisar och egenföretagare i en skön broderlig mix. Men här är det ingen som ger sken av något annat heller.

Anonym sa...

AIK,Hammarby, samma skit,,,jag håller alltid på laget som ligger under,,det är den hummanistiska idrottsfilosofin...
berg

Peter Barlach sa...

Har du gått på den där "Alla hatar oss"-myten? Ojojoj, jag trodde mer om dig, Anders. Kul bajen-sågning, men inledningen... hm. Nästan i klass med avslutningen. Heja DIF. Puss.

Borsökna Östergård sa...

Har jag förutfattade meningar om jag påstår att jag inte trodde jag AIK-klacken bestod av alkisar och egenföretagare i skön broderlig mix?

Anders Sparring sa...

Micke: du intar en ohållbar hållning. Man kan inte heja på det laget som ligger under, då kan man lika gärna stänga av. Om jag inte vet vilka jag hejar på, brukar jag välja hemmalaget, eftersom det blir så skön stämning när de gör mål.

Peter: Det finns ingen sån myt, det är hård och karg verklighet, inget annat. Du vet inte hur det känns att varje morgon bli hånad av Johan Esk, hur varje seger framställs som oförtjänt, och hur varje förlust framställs som logisk. Men något sådant har du som räkmackedifare förståss inte en aning om.

Anike: Alkisar och egenföretagare är ryggraden i svensk fotboll. (Egenföretagare i piratdekoderbranchen.)

Borsökna Östergård sa...

Jo, det vet jag väl. Men klacken...

Anders Sparring sa...

Du borde walraffa på norra stå någon gång. Egenföretagare och alkisar (ibland i kombination) i en salig blandning.

Borsökna Östergård sa...

ja ja. Får väl göra det då. Jag är ju företagare... Inget derby bara.

Anonym sa...

Jag har ju själv spelat hockey o fotboll...jag är en av de få som håller på ett lag, men skiter i om dom vinner eller förlorar,,,i går hölljag på Arsenal en halvtimme, sedan Liverpol, för jag gillade Ian Rush en gång i tiden,,,annars är cykel min sport...där kan vi snacka om skönhet o doping.

Peter Barlach sa...

Anders: Nej jag har ingen aning hur det känns att bli hånad av Johan Esk varje morgon. Men det måste vara fruktansvärt.

/Räkmackedifaren

Peter Barlach sa...

RÄKMACKEDIF i serieledning!

Anders Sparring sa...

jag undviker att titta på tabellen i tider som dessa. Men tack för informationen, nu kan jag slänga DN-sporten direkt i sopnedkastet i morgon bitti.
tack