fredag 23 maj 2008

10 år och 5 saker

Sandra , here we go:

Vad gjorde jag för 10 år sen:
Studerade och levde singelliv. Bland annat satt jag just en kväll som den här vid mitt köksbord och rökte cigarr och la patiens och lyssnade på folk som cyklade förbi på cykelbanan utanför. Just den kvällen kände jag mig nog rätt så ensam. Det gjorde jag rätt så ofta, men på något sätt hade jag accepterat det och integrerat det i mitt liv. Ensamheten alltså. Jag läste mer då. Såg mycket på TV. Ibland gick jag på krogen.

Enligt min syrra var det helt rätt att äta risotto 1998, inget var hetare just då, men för mig var risotto fortfarande ris som inte klibbar och amerikansk grönsaksblandning, något annat kände jag inte till.

5 platser jag har bott på:
Äppelviken
Östhammar
Fruängen
Södermalm
Årsta

5 jobb jag har haft:
Kassabiträde på McDonalds
Barnskötare på dagis
Kolloledare
Skådespelare
Reklamradioproducent

5 saker jag ska göra i dag
Tja, nu är klockan ju 23:29, så det är inte mer än 31 minuter att spela på, men okej:
Skriva färdigt den här bloggen
Kolla din blogg
Kolla några andra bloggar
Gå ut i köket och ta mig en godbit ur aladinasken i skafferiet.
Börja kolla på en film som jag har men inte har sett

Och jag sänder frågan vidare till Ankie , Lilla Blå och Nonsensakuten .

7 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Kanon! Jag kör...framåt söndag eftermiddag! Ha det!

Anonym sa...

Äppelviken som i Alvik?

Anders Sparring sa...

Yes, Alvik + en station med 12:an.
Länge sen.

Anonym sa...

Där det ligger ett bad?
Där praktiserade jag för ... länge sen.

Anders Sparring sa...

Men då hade jag flyttat. Jag bodde där 69 - 72. Och då fanns inte du.

Anonym sa...

Detta skall jag självklart ta tag i.
Tvåan blir svår...he he...5 jobb...hehe...räknas diskplockare?
Tack...återkommer.

Anonym sa...

Okay, okay... Jag svarar väl då. :)