torsdag 17 juli 2008

brakfesten

Jag åt alldeles för mycket i går så efter middagen fick jag kasta mig på sängen och bara djupandas och koncentrera mig på en punkt långt utanför mig själv för att inte hela måltiden skulle backa. Somnade så och vaknade mitt i natten, något bättre, men fortfarande med en känsla av förgiftning i kroppen. Och nu känner jag mig bakis. Halsbränna och ett diffust illamående.

Jag tycks ha kommit upp i en ålder där man inte kan slänga i sig vad som helst ostraffat. Tidigare var det endast alkohol som kunde få mig på knä, nu tydligen alltför fet och riklig mat. Vilket på något sätt känns skönt eftersom det ger mig frisedel från värsta Leif GW Persson excesserna och de kroniska konsekvenserna därav. Grönt och fiberrikt, så ser ordinationen ut och följer jag bara den borde jag kunna gå in i 40-årsåldern med värdighet. Jag borde kunna visa mig i badbrallor ytterligare i 10 år utan att skämmas. Om jag tar lärdom av nattens illamående alltså. I annat fall blir jag inte mycket mer än 40 år. Så känns det i varje fall i dag.

Inga kommentarer: