onsdag 9 juli 2008

Nu är det så där sent igen. Jag fattar inte hur det kan bli så där sent hela tiden. Det är testbild på TV:n och det där pipandet som man fick höra redan vid halvelvatiden när jag var liten och som förebådade myrornas krig, har just börjat. Nyss tittade jag till på klockan och såg att den var 01:10. Den är alltså över en timma efter midnatt och vi har fortfarande inte börjat kolla på filmen som jag ju hade planerat. Hur ska man göra då? Livet måste ju levas om så bara några timmar utan ungarna. I och för sig. Jag har inte sett dem på en timma nu, men nyss skrek Alex till där inifrån. Själv har jag varit gubbe hela kvällen och suttit med näsan i manualen till nya kameran som vi köpte i dag. Micke Berg borde få procent från Nikon för jag misstänker att jag inte är den förste som köper en D40 efter hans hyllningar på bloggen. Blir man en bättre fotograf då? Svar JA. Det tror jag faktiskt. Tankens kraft är stor och inbillar man sig att man blir en bättre fotograf med nya kameran så blir man det. Man blir lite djärvare, går lite närmare, trycker av fler bilder. Jag har tagit 175 bara i dag. Här är en.

3 kommentarer:

Peter Barlach sa...

Fin bild. Fin fru. Välkommen hem. Grattis.

Anonym sa...

Haha,,skippa manualen, ställ in 400 asa, kör på p o allt blir perfekt,,,berg

Bloggerskan sa...

Jag köpte en D60 och tog över 500 bilder på semestern... Trevlig kamera.