måndag 28 juli 2008

Tjing tjong tjenare


Jag såg på nyheterna att situationen i Kina avseende de mänskliga rättigheterna har blivit ännu sämre sen de jävlarna fick OS. Det är ingen nyhet i och för sig, men offentliga avrättningar..tjenare.

Den enda anledningen till att Kina ens kan diskuteras som OS-kandidater och till exempel inte Iran, är att USA och deras anhang (EU) har massor med pengar att tjäna. Här blir OS ett stort event för investerare och det yttersta beviset för att profit alltid går före moral. En win-win situation för tjockisar med fula dyra slipsar och en andlig kondition som får Bert Karlsson att framstå som Dalai Lama. Jag tänker inte titta på TV en sekund. Inte för att någon bryr sig, men för mig känns det bra.

Nä, tacka vet jag minigolf, låg profitfaktor och 100% respekt för mänskliga rättigheter. Småungar får putta hur många gånger de vill och den som får högst vinner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

That makes two of us...

Anonym sa...

Tjena AP, kolla in på min nya blogg med bara bilder,,,länk på sidan, får du se en ung Channa B på Gärdet på sjuttiotalet,,
ha det
m

Anders Sparring sa...

Lilla Blå: Jag misstänker att vi är fler, men vi är rätt tysta. Föreställ dig hur opinionen 1973 skulle ha agerat.

Micke: har redan kollat in, grymt!